W ROLACH GŁUPICH WYSTĘPUJĄ EMIL-CHŁOPIEC Z ZESPOŁEM ASPERGERA , MAMA I CAŁA RESZTA LUDZKOŚCI.
Archiwum
niedziela, 30 września 2012

-JESTEM WKURZONY.ZNOWU SIĘ NIE WYŚPIE.PRZED SNEM MYŚLE SOBIE NA RÓZNE TEMATY A TERAZ NIE MAM O CZYM.JAK NIE MAM MYŚLI TO WIEM ,ZE BĘDZIE BEZSENNOŚĆ-POWIEDZIAŁ EMIL

 

I JAK EMIL TAK GADA PRZYPOMNIAŁ MI SIE DAWNY  TEKST, KTÓRY KIEDYŚ NAPISAŁAM  O SKOŃCZONYCH MYŚLACH,NA PORTALU PSYCHIATRIA.PL....I WYGRAŁAM  TYM TEKSTEM KSIĄŻKE I KUBEK :)

Rano

Matka zapałała wielkim gniewem na Dziecko, bo siedzi takie to to i medytuje nad butem. Patrzy w dal a bus do szkoły fruuu. Dziecię powiedziało że za dużo matka mówi i on nie wie, co ma robić. Informacje podane na raz: ubierz buta, szybko, zaraz bus odjeżdża, gdzie kurtka?! To za dużo na jego głowę. On zaczyna myśleć gdzie kurtka, tu pojawia się informacja o butach i się gubi-buty czy kurtka, czy gonić busa w skarpetkach. Siedzi na podłodze i nic więcej nie robi, tylko siedzi. Akcent matka w końcu daje na czynność wykonywaną, bo wie ze to Dziecku pomaga - „buty!!!”.

-Czasami słowa zrozumiem za późno -powiedziało Dziecko

Południe

Dziecko odrabia lekcje. Wszystko je rozprasza, ale weźmie się za te lekcje, tylko zrobi się ciemno. Trzeba poczekać i być cierpliwym. Rozprasza je wszystko, słuch ma wyostrzony, dotyk, węch. Jak żyje Dom, odrabianie jest niemożliwe? I po nocach jak nietoperze siedzimy. W ciemności zmysły uspokajają się. Lampka musi być tylko skierowana na książkę, jeden ołówek w ręce i może jakoś pójdzie…

Wieczór

-Ja nie mam, o czym myśleć-powiedziało Dziecko - wszystkie myśli szybko mi się kończą a ja potrzebuje myśli na dłużej.

Teraz już wiem, że jak robi głupoty, to myśli mu się pokończyły. Zaczyna się drzeć, śpiewać piosenki bez słów, skakać, biegać i coś jest na rzeczy, bo te myśli niedokładne, chaotyczne, pędzące, pojawiające się w ułamku jakiegoś czasu, którego na pewno żaden zegar nie wyznacza ,i powodują wieczne szukanie żeby nakarmić popęd do życia...

;)

czwartek, 27 września 2012

 

Własnie wyszła ksiązka Wydawnictwa Linia, którą wraz z innymi niegrzecznymi  rodzicami "niegrzecznych"dzieci z inicjatywy Grzegorza Zalewskiego ,stworzyliśmy

7 ROZMÓW

7 WAŻNYCH ROZMÓW O ŻYCIU.

7 HISTORII

 

KSIĄZKE MOZNA KUPIC NA STRONIE  WYDAWNICTWA ZA 34 ZŁ.

EBOOK 19 ZŁ

SIEDEM ROZMÓW Z RODZICAMI.RÓZNE MIASTA,RÓZNI LUDZIE PODOBNE PROBLEMY...

 

Autyzm jest zaburzeniem, o którym powszechna wiedza jest wciąż ograniczona. Dlatego ważne jest, żeby poznać świat osób z autyzmem od strony ich najbliższych. Z jakimi wiążę się ograniczeniami, wyzwaniami, co można zmienić.

W książce znalazło się siedem rozmów. W każdej z nich rodzic dziecka opowiada o tym, jakie wyzwania stawia życie z dzieckiem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Siedem różnych osób to siedem odmiennych światów, tak jak zupełnie inny jest świat dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju, takimi jak np. autyzm wczesnodziecięcy czy zespół Aspergera. Każdy z rozmówców pokazuje jak bardzo stara się być zwykłym rodzicem w niezwykłej sytuacji.

http://www.wydawnictwolinia.pl/

 

FRAGMENT MOJEJ ROZMOWY

....

 

"Niedaleko nas mieszka mężczyzna z upośledzeniem umiarkowanym. 

O zgrozo, jest w miarę przystojnym facetem! Upośledzenia nie widać, 

ludzie znają go od wielu lat, a postrzegają jako leniwego pasożyta żyjącego

 na garnuszku państwa.

Podobnie postrzegają mnie i Emila. Nie zgadzają się na niepełnosprawność,

 która jest wulgarna, hałaśliwa i bezczelna. 



Ludzie wiedzą, że Emil jest szurnięty, 

ale nie przyjmują, że może to być objaw choroby. 

Może dlatego, że niepełnosprawności należy współczuć? 

A Emil nie wygląda na takiego, co to trzeba mu współczuć. 

Bardziej wkurza i irytuje swoim zachowaniem.

 Burzy ich stereotypowe myślenie.".....

 

 



 

 ps.na okładce bohater tego bloga.

 

"

 

SCENARIUSZ-EMIL

REŻYSERIA-EMIL

KAMERA-EMIL

KOSTIUMY-BABCIA

MONTAŻ-EMIL

W ROLACH GŁÓWNYCH -EMIL

PLAN DRUGI-REKLAMOWKA Z BIEDRONKI.LEKKI BAJZEL

FILM POWSTAŁ W 2011.

środa, 26 września 2012

Bździszewo, Bździszewo, Bździszewo

EMIL CZĘSTO TO NUCI Z POWODU DUŻEJ ILOŚCI NOCNYCH  POWTÓREK W TV :)

ALE 

IDZIEMY PO ZWOLNIENIE Z W-Fu CAŁOROCZNE.SZKOŁA NIE MA POMYSŁU NA W-F DLA EMILA, A ZAJĘCIA  TYPU " DAMY MU PANIĄ W KLASIE I ONA COŚ Z NIM POROBI" JEST TYPOWYM ZJAWISKIEM NA  BYLEJAKOŚĆ I DOPROWADZA EMILA DO FURII.STRATA CZASU.ENERGII.

PO DRODZE DO LEKARZA, WSTĘPUJEMY DO URZĘDU, Z URZĘDNIKAMI W WIEKU ŚREDNIM+

EMIL  MANIACKO (,JAK SĄ SPRZYJAJĄCE WARUNKI-NUDA) ROZKRĘCA DŁUGOPISY.TRUPY DŁUGOPISOW,PLASTIKOWE KOŃCÓWKI,SPRĘŻYNKI, WYMIATAM CO JAKIŚ CZAS Z RÓŻNYCH ZAKAMARKÓW.DŁUGOPISY W DOMU SIĘ CHOWA, JAK CHCE SIĘ JE MIEĆ.

ALE URZĄD TEGO NIE WIE....;)

 

EMIL W CZASIE KIEDY PANI URZĘDNICZKA SZUKAŁA DOKUMENTÓW ,DMUCHNAŁ JEJ DŁUGOPIS I BEZWIEDNIE ,RĄCZKAMI POD STOŁEM ROZEBRAŁ NA CZĘŚCI. DŁUGOPISU NIE DAŁO SIĘ ZŁOŻYC BO NIE DZIAŁAŁ PSTYCZEK.OKAZAŁO SIĘ ZE BYŁ TO JEDYNY DŁUGOPIS PISZĄCY W POKOJU CO ZDENERWOWAŁO PANIĄ URZĘDNICZKE(ZE MUSI IŚC SZUKAC I SIĘ PROSIĆ??NIE WIEM O CO CHODZILO ALE MIALA GORSZY DZIEŃ).POWIEDZIAŁA COŚ W STYLU "MĄDROŚCI LUDOWYCH" O TYM CO SIĘ ROBI W URZĘDACH A CZEGO NIE WOLNO....

CZASEM ZDARZA SIĘ BEZWIEDNIE ZWINĄC DŁUGOPIS Z URZĘDU ALE ŻEBY ROZWALIĆ I ODDAĆ?

BOZE!.JAKIE ZLE WYCHOWANE DZIECKO :)

-PRZECIEZ TEN DŁUGOPIS KOSZTUJE ZŁOTÓWKE.ZAPŁACE.-POWIEDZIAŁ EMIL NIEROZUMIEJĄC DLACZEGO PANI SIĘ ZIRYTWAŁA O 1 ZŁOTY. A WYPOWIEDZ EMILA ZABRZMIAŁA  CHAMSKO I NONSZALANCKO.....

OBAWIAJĄC SIĘ, ZE Z JEDNEGO SŁOWA EMIL POTRAFI ZROBIC AFERE ŻYCIA ,ZAPEWNIAM PANIĄ ZE ODKUPIMY...I CHCE ZAKOŃCZYĆ TEMAT.

-URZĄD NIE JEST PRYWATNY.JEST PAŃSTWOWY-MÓWI EMIL- TEN DŁUGOPIS JEST TEZ MÓJ.

;)

PANI URZĘDNICZKA BYŁA CHYBA BARDZO ZMĘCZONA ,SKOMENTOWAŁA WREDNIE ZE TAKI DUŻY A ZACHOWUJE SIĘ JAK......

MAM WYUCZONY(PIERDOŁAMI NIE JESTEM W STANIE SIĘ PRZEJĄĆ) ,MODEL ODPOWIEDZI A:LA MARIUSZ SZCZYGIEŁ

-NAAAAPRAAAAAWDE? NAPRAAAWDE JEDEN DŁUGOPIS MOZE TAK PANIĄ ZEZŁOŚCIĆ?NAPRAAAWDE????-DZIWIE SIĘ PRZEZ CAŁY CZAS....

WYSYŁAM EMILA PO DŁUGOPIS DO NIEDALEKIEJ KSIĘGARNI( EMIL NICH WIE ,ZE NIE MA LEKKO W URZĘDACH )

CZEKAM NA NIEGO NA KORYTARZU.

W KIESZENI PRZYNOSI DŁUGOPIS, TYPU "ZRÓB TO SAM"

-NIE WCHODZ TAM-ZATRZYMUJE GO.PRZECIEZ PANI POMYŚLI ZE ROBIMY SOBIE Z NIEJ JAJA.

DŁUGOPIS ZAŚ ROZKRĘCONY.SAM SIĘ ROZKRĘCIŁ, PODOBNO.

I EMIL ŚPIEWA REFREN  BŻDZISZEWOMAJLOWE, PO KTÓRYM JA DOSTAJE ATAKU MEGA GŁUPAWKI.....

.... BO EMILA TO MAŁO CO ROZŚMIESZA....

 

 

 DOSTALIŚMY TEZ  CAŁOROCZNE ZWOLNIENIE Z LEKCJI W-F.

;)

 

 

 

http://www.polityka.pl/spoleczenstwo/artykuly/1524297,1,wyszarpac-pomoc-dla-niepelnosprawnych-dzieci.read

SKOPIOWANY OD CHILI

 
1 , 2 , 3 , 4